عطش رفتن به مدرسه در شرایط خطرناک؛

دانش آموزانی که برای تحصیل باید با سیم بکسل از رودخانه عبور کنند/ دانش آموزان روستای محروم “کنگُرو” در شهرستان مسجدسلیمان

مسجد سلیمان - بام جنوب- چند روزی است عکس‌ها و فیلم هایی از معلم و دانش آموزان روستایی در مسجدسلیمان در حال عبور از رودخانه با سیم بکسل دست به دست می شود. دانش آموزان برای عبور از رودخانه باید به سیم بکسل آویزان شوند تا خود را به مدرسه برسانند.
کد خبر : 1058
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 - 18:45
دانش آموزانی که برای تحصیل باید با سیم بکسل از رودخانه عبور کنند/ دانش آموزان روستای محروم “کنگُرو” در شهرستان مسجدسلیمان

 

 

به گزارش خبرنگار بام جنوب از مسجد سلیمان، چند روزی است عکس‌ها و فیلم هایی از معلم و دانش آموزان روستایی در مسجدسلیمان در حال عبور از رودخانه با سیم بکسل دست به دست می شود. دانش‌آموزان روستای محروم “کنگُرو” شهرستان مسجدسلیمان در استان ثروتمند خوزستان برای رفتن به مدرسه باید از روخانه‌ای بسیار پرآب و خطرناک با استفاده از یک سیم بکسل که از یک سمت روخانه به سمت دیگر روخانه متصل است، عبور کنند.

 

دانش آموزان خردسال این روستا به‌دلیل نبود پل ارتباطی بر روی این روخانه، هر روزه باید از این سیم بکسل برای رفتن به مدرسه‌ای که تنها یک درخت است استفاده کنند. عبور نفس‌گیر دانش‌آموزان که با اتفاقات زیادی همراه می‌باشد، باعث استرس والدین شده است و هر صبح والدین این دانش آموزان با دلهره و استرس زیاد بچه های خود را روانه مدرسه درختی ‌می‌کنند. اما برای بازنماندن از تحصیل مجبورند دل به خطر بزنند حتی اگر عبور از این رودخانه به ترسی دائم در وجودشان تبدیل شود.

 

بنابر این گزارش، در فصل زمستان و روزهایی که باران می‌بارد به دلیل اینکه آب رودخانه به سیم بکسل می‌رسد دانش آموزان نمی‌توانند برای تحصیل به سمت دیگر رودخانه که مدرسه درختی واقع شده‌است بروند و قید کلاس را ‌می‌زنند. در سالهای پربارش که اکثرا با سیل همراه است مدرسه تعطیل می‌شود و دانش آموزان تا چند ماه نمی‌توانند به مدرسه بروند

 

برخی از والدین این دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار بام جنوب اظهار کردند، در هنگام عبور بچه‌هایمان از این رودخانه هر لحظه نگران افتادن بچه‌هایمان در آب رودخانه هستیم. بارها پیش آمده که کیف و کتاب‌های بچه‌هایمان در رودخانه افتاده و آب آنها را با خود برده است.

 

رسانه بام جنوب از مسئولین و خیرین استانی و کشوری تقاضا دارد با ایجاد حداقل امکانات و زیر ساختهایی چون مدرسه، پل، برق و آب و .‌‌.. مقدمات آموزش و تداوم برای این روستاییان عزیز را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ابراهیم درفشی چهارشنبه , ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

سلام و درود
من آمادگی دارم برای احداث پل برای عبور بچه های مدرسه پیش قدم بشم و درست کنم ۰۹۱۴۴۰۲۴۱۱۹ از تبریز
کار من ساخت پل و پل‌های کابلی هست اگر ارتباط بدید ممنون میشم