لزوم برخورد با برپاکنندگان مراسمات ترحیم و ازدواج در شهرستان بهمئی؛

تجمعات و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عامل اصلی انتقال بیماری کرونا / مراسم عروسی و عزا در بهمئی لغو شود

کهگیلویه - بام جنوب - برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و تجمعات که تهدیدی است برای سلامت عمومی، می‌تواند باعث افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا شود و ضرورت دارد تدابیر شدیدی در این زمینه اتخاذ شود
کد خبر : 1426
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1399 - 1:05
تجمعات و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عامل اصلی انتقال بیماری کرونا / مراسم عروسی و عزا در بهمئی لغو شود

به گزارش بام جنوب، پیرو تماس‌های مکرر تعدادی از شهروندان شهرستان بهمئی مبنی بر برگزاری چندین مراسم ترحیم طی دوهفته اخیر و درپی آن احتمال انتقال و شیوع ویروس کرونا در این تجمعات گلایه‌مند بوده و خواستار ورود مسئولین مربوطه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بدلیل اینگونه تجمعات شده اند.

 

تعدادی از شهروندان شهرستان بهمئی در گفتگو با خبرنگار ما از مسئولین درخواست داشتند، در صورت برپایی هرگونه مراسم و تجمع در این شهرستان با صاحبان مراسمات برخورد شود.

 

برپایه این گزارش و بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته درباره بیماری کووید ۱۹ در کشور تا روز ۲۷ فروردین ماه، در ۶ استان موج جدید اپیدمی کرونا آغاز شده است و استان ما یکی از این ۶ استان بوده که طی روزهای اخیر از لحاظ آماری روند صعودی را در تعداد مبتلایان داشته و موج جدید اپیدمی کرونا در آن آغاز شده است.

 

با توجه به اینکه مهم‌ترین راه انتقال ویروس کرونا و سرایت بیماری از طریق تجمعات مردم در کنار یکدیگر صورت می‌گیرد، پس به همشهریان عزیز و محترم برای عدم برگزاری مراسم ترحیم و عروسی تاکید می‌کنیم و تقاضا می‌شود از برگزاری مراسماتی که باعث تجمیع جمعیت، اعم از ترحیم، عزاداری، عروسی و … است، مطلقاً خودداری نمایند و بهترین راه تسلی بازماندگان به شکل تماس تلفنی و سایر ابزارهای ارتباط جمعی غیر‌حضوری است.

 

در پایان، رسانه مردمی بام جنوب ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار، از همه خانواده‌هایی که در این روزها عزادار عزیزان خود می‌شوند تقاضا دارد از اعلام عمومی برای برگزاری مراسم خودداری و به خاکسپاری متوفی به صورت خانوادگی و با حضوز تعداد افراد معدود انجام شود.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.