مدیر منابع انسانی پتروشیمی مارون خبر داد؛

یکسان سازی تسهیلات رفاهی نیروهای رسمی‌ و پیمانکاری‌

به گزارش بام جنوب به نقل از ایرنا،《سیداسفندیار صلاحت‌پور》 مدیر منابع انسانی پتروشیمی مارون از اقدامات خوب این پتروشیمی در راستای یکسان سازی تسهیلات رفاهی میان کارکنان رسمی و پیمانکاری خبرداد.
کد خبر : 687
تاریخ انتشار : جمعه 22 آذر 1398 - 12:34
یکسان سازی تسهیلات رفاهی نیروهای رسمی‌ و پیمانکاری‌

به گزارش بام جنوب به نقل از ایرنا،《سیداسفندیار صلاحت‌پور》 مدیر منابع انسانی پتروشیمی مارون از اقدامات خوب این پتروشیمی در راستای یکسان سازی تسهیلات رفاهی میان کارکنان رسمی و پیمانکاری خبرداد.

 

وی با بیان اینکه، تفاوت میان مدیران، نیروهای رسمی، پیمانکاری و… را کم کردیم و قبلا تفاوت زیاد بود اما از پس از واگذاری مارون به بخش خصوصی گام به گام تفاوت‌ها را کم کردیم تا به امروز رسیدیم، گفت: فکر می‌کنم مارون در رسیدگی به کارکنان خود در میان شرکت‌های دیگر نمونه باشد؛ با این همه نمی‌توانیم دامنه پرداخت‌ها و تسهیلات خود را گسترش دهیم؛ تا اندازه‌ای که تفاوت دستمزدی پیمانکاری‌ها و رسمی‌ها را پوشش دهد. این هم دلیل دارد.

 

مدیر منابع انسانی پتروشیمی مارون در مورد میزان دستمزد نیروهای پیمانکاری اظهار کرد: بیش از ۱۸۰۰ کارگر پیمانکاری در مارون وجود دارند که در مشاغل فنی و خدماتی حضور دارند. فکر می‌کنم که میانگین دستمزد حدود ۷ میلیون تومان باشد. یک آبدارچی با بیش از ۲۰ سال سابقه کار، ۳ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کند.

 

وی در مورد شرایط کارگران روزمزد بیان کرد: مارون نزدیک ۱۶۰ کارگر روزمزد داشت که بین ۸ تا ۹ سال سابقه کار داشتند. کمترین آنها ۲ سال سابقه کار داشت. در گذشته کارهایی به این افراد سپرده شده بود که متناسب با آنها دستمزد دریافت نمی‌کردند؛ چرا که روزمزد بودند. آنها همچنین امنیت شغلی نداشتند و اینکه از بیمه پایه برخوردار نبودند. با خود گفتیم که باید برای آنها کاری کنیم. برای همین در هفته کارگر سال ۹۷ به‌ کارگیری ثابت آنها را مطرح کردیم و در هفته کارگر سال ۹۸ آنها را جذب شرکت کردیم. این موضوع در پاداش‌های آنها تاثیر زیادی داشت. حالا آنها به طور متوسط ۵ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کند. همه اینها موجب شده تا افرادی از بزرگان منطقه نامه بیاورند تا در ماورن استخدام شوند. در برخی موارد حتی ارکان ثالثی‌ها دستمزدهای بیشتری نسبت به رسمی‌‌ها دریافت می‌کنند.

 

سید اسفندیار صلاحت پور در مورد پخت غذا و رستورانی که کارگران در آن می‌نشینند بیان کرد: تفاوتی میان رسمی‌ها و پیمانکاری‌‌ها وجود ندارد. در مارون یک رستوران پخت غذا بیشتر نداریم. کل غذای ما در یک رستوران پخت می‌شود. پیمانکار غذای پرسنل با پیمانکار غذای مدیران و رسمی‌ها هیچ تفاوتی ندارد؛ اما برای توزیع غذا میان افراد، ۴ رستوران داریم.

 

وی همچنین در مورد سهمیه پرواز نیروهای پیمانکاری گفت: بستگی دارد. یکسری از نیروهای پیمانکاری سهمیه پرواز ندارند اما سهمیه پرواز را هم برای رسمی‌‌ها و هم برای کارگرانی که تحت عنوان ارکان ثالث با عنوان نیروی پیمانکاری کار می‌کنند در نظر گرفته‌ایم؛ تفاوتی میان اینها قائل نشدیم. برای نمونه دو شرکت تامین نیروی انسانی به نام «نوید آورران کارون» و «شرکت ویس ماهشهر» در مارون داریم که کارگران آنها سهمیه پرواز دریافت می‌کنند. اما شرکتی به نام «اکشن» وجود دارد کارهای تعمیر و نگهداری را در مارون انجام می‌دهد. این شرکت به صورت حجمی قرارداد دارد؛ یعنی در پیمان انجام کار مهم است؛ حالا اکشن می‌تواند این کار را با ۵۰۰ کارگر انجام دهد یا ۳۰۰ نفر. این دسته کارگران برای اکشن کار می‌کنند نه مارون. بنابراین سهمیه پرواز به آنها تعلق نمی‌گیرد؛ با این حال یکسری مزایا را که برای ارکان ثالثی‌ها در نظر گرفتیم برای کارگران اکشن هم در نظر گرفتیم.

 

ایشان در مورد خواسته‌های کارگران ارکان ثالثی مارون که همانا قرارداد مستقیم با شرکت است اظهار کرد: صحبت‌‌های در این مورد شده است اما اینکه اجرایی شود یا ظرف چه مدت اجرایی شود را نمی‌دانیم و نظری هم نمی‌توان بدهم. اما در حال اصلاح قراردادهایِ این کارگران هستیم و سه اقدام مشخص را در نظر داریم: ۱. تبعیض را بین نیروهای رسمی و قراردادی کم کنیم ۲. دریافتی‌ها را به هم نزدیک کنیم ۳. تسهیلات رفاهی را یکسان سازی ۱۰۰ درصد کنیم. تنها تفاوتی که باید بین ارکان ثالثی‌ها و رسمی‌ها وجود داشته باشد نوع صندوق‌های بازنشستگی‌شان است. برای انجام این سه هدف یک پیمانکار مطالعاتی می‌گیریم. صحبت‌هایی در این مورد شده و موضوع آن جدی است. در حال حاضر در مرحله مناقصه هستیم.

 

مدیر منابع انسانی پتروشیمی مارون در مورد کارگرانی که از کار تعلیق شده‌اند اظهار کرد: انتظار داریم که کارگرانی که آنها را به کمیته انضباطی معرفی کرده‌ایم و تعداد آنها کمتر از ۱۰ نفر است، حدود قانون را خوب درک کنند و شرایط شرکت‌‌های همجوار ما را هم در نظر بگیرند. ممکن است که مارون دستمزد آبدارچی خود را از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان برساند اما نمی‌تواند صندوق او را تغییر دهد؛ یعنی او را به وزات نفت معرفی کند تا به صورت رسمی استخدام شود.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.