فرماندار کهگیلویه خبر داد؛

آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه و بویراحمد مهار شد/ احتمال شعله‌ور شدن مجدد آتش

کهگیلویه - بام جنوب - فرماندار کهگیلویه از مهار آتش در ارتفاعات خائیز این شهرستان خبرداد و البته تاکید کرد که نیرو‌های امدادی برای اطمینان کامل از این خاموشی، در ارتفاعات مستقر خواهند بود.
کد خبر : 1501
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 - 21:18
آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه و بویراحمد مهار شد/ احتمال شعله‌ور شدن مجدد آتش

 

به گزارش بام جنوب از دهدشت، علیرضا اتابک با بیان اینکه ساعاتی پیش شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه فروکش کرده، گفت: اکنون هیچ شعله روشنی در این ارتفاعات به چشم نمی‌خورد.

 

فرماندار کهگیلویه اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه صورت گرفت. برای کنترل کامل شروع آتش در امشب، هم‌اکنون حدود ۴۰۰ نیروی انسانی در این ارتفاعات مستقر هستند؛ بالگرد‌ها اکنون در آشیانه گچساران مستقر شده و منتظر شروع فعالیت خود در صورت شروع دوباره آتش در ارتفاعات هستند.

 

اتابک تاکید کرد برای مهار و خاموش کردن آتش امشب در ارتفاعات خائیز کهگیلویه خواهیم ماند.

 

فرماندار کهگیلویه خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که پایان عملیات خاموش‌کردن شعله‌های آتش در این ارتفاعات است و تا پایان کامل آتش‌سوزی احتمالی، مجبور هستیم در منطقه بمانیم.

 

اتابک افزود: تیم‌های امدادی، آتش‌نشانی، محیط‌زیست، منابع‌طبیعی، هلال‌احمر، سپاه پاسداران، بسیج و نیرو‌های مردمی اکنون در منطقه حفاظت شده خائیز مستقر بوده و باتوجه به شرایط کنونی نیازی به حضور بالگرد‌ها در این ارتفاعات نیست.

 

وی از مصدوم‌شدن برخی از امدادگران در زمان خاموش‌کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز خبرداد و یادآور شد: پای یکی از تلاشگران جمعیت هلال‌احمر شکسته و معاون فرماندار نیز دچار مصدومیت شده و اکنون در بیمارستان بستری است.

 

فرماندار کهگیلویه در پایان گفت: آتش‌سوزی از اراضی مرتعی واقع در شهرستان بهبهان استان خوزستان شروع شد و متاسفانه خسارات فراوانی را به منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه وارد کرده است.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.